Denne gjengen er tredje beste 01-lag i landet

I helgen vant 01-guttene våre bronse i sluttspill i Bringserien.Helgen startet med uavgjort mot Havørn. Noe som må regnes som et arbeidsuhell.
Konsekvensen av det ble at guttene måtte slå Bækkelaget Elite for å komme til A-sluttspill.
Det klarte de med sifrene 24-19 etter en veldig god kamp med forsvars- og keeperspill i eliteklassen.
Sluttspillet startet med semifinaletap 22-28 mot Melhus/Gimse. En litt rotete kamp der uvanlige mange feil avgjorde.
Melhus/Gimse vant forøvrig sluttspillet med seier over Fjellhammer i finalen.
Bronsefinalen ble et forrykende oppgjør mot Sverresborg.
Guttene lå under 10-12 til pause, men kom på banen til andre omgang med klar tro på at dette skulle de klare.
Med massiv oppbakking fra et entusiastisk publikum startet de opphentingen.
Lagene fulgte hverandre hele omgangen igjennom og stillingen var 15 -16 etter 23 spilte minutter.
Avgjørelsen kom etter 23 og et halvt minutt da guttene gikk opp til 17-15.

Tjølling Idrettsforening gratulerer guttene og trenerteam med en fantastisk prestasjon.
Denne prestasjonen viser at selv en liten klubb som Tjølling kan nå nasjonalt toppnivå med skikkelig innsats og målrettet trening over mange år.
Et forbilde for fremtidige generasjoner håndballspillere i Tjølling.
Fantastisk innsats av hele gjengen.

Tiffen opp og frem!