Per Gjertsen – nytt æresmedlem i Tjølling IF

På jubileumsmarkeringen benyttet styret anledningen til å utnevne et nytt æresmedlem i klubben.Per Gjertsen – født i 1927.
Startet idrettskarrieren ved å delta i illegal idrett under krigen.
23. november 1945 var han med på å stifte håndballgruppa i TIF, og var første kasserer i håndballen.
Han ble etter hvert en meget habil håndballspiller for klubbens lag – «han skøyt så hardt at målmannen dukka
Han ble flere ganger tatt ut på Vestfolds kretslag i håndball.
Han deltok også mye i friidrett for TIF.
Tok korte distanser på stafettlag, men var best i kastøvelser.

• kule – over 12 meter
  • spyd – 50 meter
  • diskos
  • deltok og har pallplasseringer i kretsmesterskap i disse øvelsene både som junior og senior

Han var et sikkert kort på Tjøllings lag i ligakamper og friidrett.
Som hvalfanger i mange år var han borte fra bygda om vinteren. Han kan derfor ikke vise til administrative oppgaver senere i foreningen, men han brakte heder og ære til bygda ved å delta i sjømannsidretten. Her gjorde han seg bemerket med gode resultater i friidrett og satte til og med verdensrekord i sin tid i såkalt 4-kamp. ( 60 meter – kule – lengde – høyde ).
Han har vært en meget trofast og pålitelig dugnadsmann på Løveskogen idrettsplass gjennom mange år og har vært styremedlem i Eldres avdeling i 8 år.

Tjølling Idrettsforening gratulerer med en vel fortjent utnevnelse!
STYRET