Minneord om ildsjelen Jarle Gogstad.

Det var med stor sorg vi i helgen mottok det triste budskap at vår alles kjære Jarle Gogstad har forlatt oss.

For Tjølling Idrettsforening var Jarle en ildsjel utenom det vanlig.
Til tross for store smerter til tider var Jarle å finne på bane eller i hallen, og aller helst i kiosken. De som kjenner Jarle vet at han elsket å prate, og ikke minst hjelpe andre. Han var stadig på farten for å skaffe sponsorer til ett engasjement han brant for. Alle bedrifter som har fått han på besøk vet hvor vanskelig det var å si nei til Jarle, noe som gjorde at alle hans «påfunn» alltid ble gjennomført. Selv om det gikk til fort i svingene noen ganger, ble det likevel en suksess for barna. Han fikk alltid med seg foreldre og foresatte til gjennomføringen med sitt brennende engasjement.

Ord blir fattig, man kan si mye om Jarle. Men den største beundringen må være hans kampvilje som han viste gjennom mange års sykdom. Hvis han en sjelden gang klaget gikk det fort over, og han var positiv helt til det siste. Jeg håper å komme hjem til helgen var den siste meldingen vi fikk. Savnet i klubben blir enormt, det er ikke uten grunn at han under jubileumsfesten i 2018 ble årets ildsjel sammen med Jon Atle Korslund. Disse to har stadig vært omtalt som Pompel & Pilt eller Knoll & Tott om du vil, og det blir ekstra tomt når den ene delen nå mangler ved oppstart av ny sesong.

Håndballens G05 vil også mangle en ivrig tribunesliter og ikke minst en ressurs person som satte samhold i laget svært høyt. Etter trening stod Jarle til stadighet klar med nystekte toast, vafler, frukt eller hva det måtte være.

Våre tanker går i dag til barna som har mistet sin uerstattelig pappa, foreldre & foresatte som har mistet sin snille og omsorgsfull sønn og søsken, nieser & nevøer som har mistet sin fargerike bror og onkel.

Du har satt store spor og vi er mange som kommer til å savne deg kjære kjære Jarle.

Hvil i fred vår venn.